Peperoni Konfitüre/ Dulceata de ardei iute/ Hot Pepper Jam




Diesen Sommer, als ich in Rumänien war, aß ich zum ersten Mal die Peperoni Konfitüre. Ich war zuerst skeptisch, weil ich nicht so gerne scharf esse. Aber als ich es probiert habe ... wow! Die Kombination von süß mit scharf, den Geschmack, die Aroma, … ich kann nur sagen ist großartig! Also habe ich beschlossen diese Konfitüre selber zu machen.
Das Ergebnis war super!
Rezept:
Ca. 750 g Peperoni in verschiedenen Farben
Ca. 250 g rote Paprika
1 kg. Zucker
1l Essig
Wenn Sie nicht so scharf sein wollen, ändern Sie die Mengen an Paprika.

 
Paprika und Peperoni putzen (unbedingt mit Handschuhen!) und danach klein hacken (mit Hack- Zerkleinerer).





Zucker und Essig ca. 30 Minuten in einen Topf kochen lassen(gut durchlüften den Raum).
Fügen Sie die gehackte Paprika und Peperoni hinzu und kochen Sie noch ca. 30 Minuten weiter.
Und fertig!
Gießen Sie die heiße Konfitüre sofort in Gläser. Diese fest verschließen und umgedreht ca 5 Minuten lassen. Abgekühlte Konfitüre in einen kalte und dunkle Ort aufbewahren.(Ich stelle es in Kühlschrank)




 
Es ist ein Genuss die Konfitüre zusammen mit Käse, Fleisch oder Gemüse zu essen.

 
Haben sie schon mal über diese Konfitüre gehört?
-----------------------------------------------------------------------------------
 
 
In vara asta cand am fost in Romania am mancat pentru prima data dulceata de ardei iuti. Am fost sceptica la inceput  pentru ca nu ma omor dupa iute. Dar cand am gustat-o … wow! Combinatia de iute cu dulce, finetea, aroma, cemai e nemaipomenita. Asa ca m-am hotarit sa incerc sie eu. Pe net sunt foarte multe retete, si cum mie i-mi place sa gatesc simplu si repede am incercat o astfel de reteta. Si la fel de wow a iesit.
Reteta:
Ca. 750 g ardei iute de diferite culori
Ca. 250 g ardei gras rosu
1 kg. De zahar
1l otet
Daca vreti sa nu fie asa de iute schimbati  cantitatile de ardei.

Se curata ardeii de codita si samburi(neaparat cu manusi!). Se toaca marunt cu ajutorul robotului de bucatarie.
 

Se pune la fiert zaharul cu otetul pana se inchega putin. Ca. 30 minute
Se adauga ardeiul tocat si se m-ai fierbe ca. 30 de minute.
Si gata!


 
 
Se toarna dulceta fierbinte in borcane, se intorc borcanele cu fundul in sus si se lasa sa se raceasca.
Eu pastrez borcanele in frigider, sa fiu sigura ca nu se strica.
E un deliciu impreuna cu brinza, cu carne, cu legume, practic se poate manca cu orice.

Voi cunoasteti aceasta dulceata?
--------------------------------------------------------------------------
 
 
 
This summer, when I was in Romania, I ate the hot pepper jam for the first time. At first I was skeptical because I do not enjoy spicy food. But when I tried ... wow! The combination of sweet with spicy, the taste, the aroma, ... I can only say is great! So I decided to make this jam myself. The result was great!
Recipe:
Approximately 750 g hot peppers in different colors
Approximately 250 g red pepper
1 kg. sugar
1 liter vinegar
If you do not want to be so spicy, change the amounts of peppers.

 
Clean red peppers and hot peppers (absolutely with gloves!) and then mince them (with minced meat crusher).
 

 
Let the sugar and vinegar boil for about 30 minutes (well aerate the room).
Add the chopped peppers and hot peppers and cook for about 30 minutes.
And done!
 
 
 
Immediately put the hot jam into jars. Close this tightly and let it turn around for about 5 minutes. Store cooled jam in a cold and dark place. (I put it in refrigerator)

It is a pleasure to eat the jam together with cheese, meat or vegetables.

Have you ever heard about this jam?
 
 
 

Comments

  1. În general nu mănânc ardei iute sau picant, dar am să salvez rețeta pentru tata, știu că îi plac mult ardeii iuți.

    ReplyDelete
  2. Vai cat de bine arata. Am mancat prima data dulceata de ardei iute anul trecut, dar marturisesc ca mi-a placut. Am sa fac si eu anul asta.

    ReplyDelete

Post a Comment